måndag 20 juli 2009

Ojsan

Jag är lite orolig nu. I morse kände jag en knöl i armhålan. Den gör ont.
Jag vet vad som sitter i armhålan. Förra sommaren fick jag en knöl stor som en tomat! Jag lovar. Tänk er det. Det gjorde också ont. Då hade jag blivit biten av en broms-de är inte snälla mot mig. Den bet mig alltså inte under armen utan det är ju lymfkörtlar där. Lymfk = allergi m.m.
Nu har ingen bitit mig (vad jag vet). Om det inte är bättre i morgon el så ringer jag husläkaren. Jag har en ny en. Han är ung och trevlig. Det är jobbigt. Första gången vi sågs fick jag dra ner byxorna och blotta en icke fixad bikinilinje och rejäla trosor. Den här gången tänker jag ha med en engångshyvel i väskan om jag får en akuttid. Fast jag tänker inte dra ner byxan, jag menar t armhålan.
Jag kanske inte hinner fylla 40 nu. =( Och vi som har planerat nåt så kul och mysigt. Kan det va? Ni vet? Jag vill inte säga ordet men ni fattar? Nä nu går jag och sover. Hade glömt för ett tag att jag inte har sem längre.

5 kommentarer:

batgirl sa...

oj, jag förstår om du är orolig. Kan ju vara en fettknuta. Vi får väl hoppas på det.
Ja du, jag fattar det inte själv ,att jag vågade åka den(insane)men nu är det gjort och hel kom jag ner ;)
Nej vi var bara och tittade i Gränna. Jättemysigt verkar det vara,lite litet kanske...

Suzan sa...

Det kommer säkert att gå bra! Ring doktorn!

Helene sa...

Det kan vara allt från enkel infektion i kroppen som orsakar förstorade lymfkörtlar.
OM Om OM det skulle vara det värsta har jag varit drabbad, det går det med!

S sa...

Tja, det är ju omöjligt att säga VAD det är, men jag tror på lymfkörtel. Min morsa arbetar med "den där sjukdomen" och hon brukar säga att då gör det i princip aldrig ont. (knölen i början alltså)
Ring om du är orolig!
Kram

MassageLotta sa...

Ta det lungt nu och hör vad din DR säger.....men fattar hur du känner..verkligen....