onsdag 22 april 2009

En ny dag

Onsdags frulle: Turkisk youghurt, Hallon & Solrosfrön
(jävlar vad sur den yoghurten var)
Påminner om när sonen började på dagis och en av fröknarna sa "ja han gillar ju inte yoghurt, vad ger du honom till frukost?"
Jag förstod ingenting för ungen älskade yoghurt! Han gapade som en rovfågelunge hemma i a f svarade jag.
hon frågade då vad vi hade för sorts yoghurt. Delikatess jordgubb/smultron svarade jag.
Hmm den sorten hade de inte på dagis på söder svarade hon då....
Man vänjer sig lätt vid livets goda....
//Malin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också att den är lite för sur för att äta så där, så jag brukar ta mina hallon från frysen, köra dem i micron i 20 sek (så det inte blir så där isigt och kallt) sedan mixar jag 1dl hallon med 1 dl turkisk yoghurt. Toppar detta med typ 5-6 valnötter. Mumisgt! Typ min favorit...

GI-Malin sa...

BHuve: Ja jag ska prava att mixa.
El ta nåt annat bär kanske.
//Malin