fredag 9 oktober 2009

Trerätters i kväll

I dag ska jag laga en riktigt god trerätters.
Inspirerad av halv åtta hos mig...Fast det är inte nån av deras rätter.
Jag är fast i matlagningsprogram. Det ska vara antingen mat el mord. Min stora lycka var när vi hade BBC Food. Tyvärr har vi inte det längre. Och ni vet ju att jag är lite hemligt betuttad i Gordon...
Förrätt: Varm terrin med skaldjur och fisk. (havskräfta, lax, marulk, kräfstjärtar & räkor) Se ovan
Varmrätt: Entrecôte med smörstekta kantareller och färsk pasta.
Dessert: Tryffel x 2.
Marwin är i stan!
Denna gången bor han hos sin pappa på söder men vi har träffats i dag och fikat.
Det är lycka! Riktig mammalycka!

2 kommentarer:

Helene sa...

Mums!!
Sökte faktiskt till halv åtta hos mig men kom inte med trist!
Däremot kan jag inte äta så många rätter själv längre kanske för att man äter fler mål om dagen nu men mindre men visst är det festlig när man gör en sån middag!
Vi ska äta tapas idag tror jag eller kyckling med färdig creme fraiche hade jag tänkt men tror det blir tapas med oliver, olika skinka, tapenade, pesto och maken tar nog bröd till.
ha en skön kväll

Ting sa...

Wow, vilken meny!