onsdag 21 oktober 2009

Vaccinfunderingar

Jag har väl som alla andra just nu lite funderingar och jag ska ta vaccinet.
Jag får ju ta det redan nu då jag tillhör en sk riskgrupp.
Jag hade planer på att ta det som i dag men nu ska jag ju åka ner till Lysekil i morgon och vara med Marwin i skolan på en föräldradag. Då kan jag ju inte bli sjuk. Jag tror nämligen att jag kommer att bli lite påverkad som jag ju blev förra hösten av vaccinet jag tog då. Jag blev inte sjuk men väääldigt trött och orkeslös i armen. Och det är ju inte så lämpligt när jag ska köra bil i flera timmar.
Sen börjar ju mitt nya jobb på tisdag - då kan jag ju inte riskera att bli sjuk.
Va fasiken vad svårt detta var!!!!
Hur ska ni göra? Ta det el inte?

4 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Frågan är om du blir lika påverkad av den här sprutan som av de övriga vaccinerna...har inte fått det intrycket av de som vi pratat med i jobbet...men du känner din kropp bäst ju! :)

Vad du än gör, så lycka till!

Kram

Maribella sa...

Jag vaccinerade mej i fredags, hade ont i armen två dagar, men inte så ont att jag inte kunde använda armen! Och med ett par Alvedon i kroppen så kändes inte värken...!

Men det är klart, men vet ju aldrig om eller hur man reagerar. Eller om man ens kommer att smittas.

Hoppas du blev minder velig nu...!

Kram

Helene sa...

Jag ska inte ta,är inte så orolig för att bli sjuk heller. Tvättar med alcogel och får väl stanna hemma om jag blir sjuk.

♥ Bina ♥ sa...

Vi kommer vaccinera oss.. velat fram och tillbaka men jo.. vi möter mycket människor i våra jobb och barnen ja de drar ju hem allt..