fredag 16 oktober 2009

Oasis of the seas



Det här hade vi först planerat för min födelsedag.

Det skulle bli så att vi "bara" tog med två barn av fyra. De äldsta går ju på gymnasiet och det är svårt att få ledigt. Men sen började vi känna efter och jag vill ju ha med hela familjen när jag firar. Så då kom vi fram till att vi kunde åka hela familjen till tex Thailand i två veckor för priset det skulle kosta oss en vecka för fyra på Oasis. Det skulle bli helt galet att plussa på två barn till på kryssningen. Med hytter osv.

Vi har bokat kryssningen och betalat handpenning. 8000:- för oss fyra. Nu när vi ville avboka i somras, mer än ett år kvar till resan alltså, meddelar de att allt vi får tillb av de 8000:- är 1500:-generöst va?!

Sen pratade jag med researrangörer om Thailand i augusti och hon sa att det inte är så bra där då. Vissa arrangörer har inte ens resor dit då. Faaaaaaan rent ut sagt.

Så vi får se vart vi hamnar...Det ska ju va nåt speciellt med tanke på de två barn som redan sett fram emot kryssningen i Karibien ochså, de blev ju inte alltför glada, då fartyget är nåt helt extra.

3 kommentarer:

Helene sa...

Ni kanske får fira två gånger? en gång hemma med alla?
jag är ju inte så förtjust i att åka båt själv men Thailand är jag sugen på.....

men jag åker ju på kryssning 13/11 och diggar Erik Gadd, har du fått med dig någon att åka med?

Maribella sa...

Vilken båt!!
Skulle inte tveka en sekund om jag hade pengarna!
Kram

gissan sa...

Vilken kryss det hade blivit..!
Den lilla båten leker man inte med...
Det ordnar sig nog med resan, tror jag.
Kram Gissan