måndag 26 oktober 2009

Förkyld

Jag ligger på soffan och försöker stärka mig inför i morgon.
Börjar ju på nya jobbet. Men jag är så hängig, har ont i örat och nacken.
Måste "lösa" detta under dagen i dag. C-vitamin och alvedon.
Jag har fö laddat ner Tre Sekunder i Ipoden. Ska ju försöka mig på detta med kollektivtrafik då det är helt omöjligt att parkera i närheten av mitt nya jobb ju. Det verkar fö helt galet att börja åka buss i svinistider. Men jag testar i morgon och rapporterar hur det går. Jag är ju inte så bra på detta m bussar. Liiite lätt klaustrofobiskt tycker jag att det är. Och alla folk sen, som hostar och nyser och pratar och läser stora tidningar och tar för sig. Men ett plus är ju mer motion och att kunna njuta (?)av en ljudbok el vanlig bok.

6 kommentarer:

Ting sa...

Hoppas du har kryat på dig tills imorgon.
Spännande med nytt jobb!

Chrissan sa...

Krya på dig!
Och lycka till på nya jobbet!

Jenny sa...

hade jag varit storstadsbo hade jag varit en kollektivnörd. jag kan tom ibland åka kollektivtrafik bara för att jag tycker det är trevlig. bacillerna finns ju ändå överallt där vi människor finns. förutom kanske i ett och annat operationsrum, men där är jag inte så ofta...

Sus sa...

Hörruduru! Kolla upp det där! Öron och nacke...jag ryser sedan min syster var sjuk i bakteriell hjärnhinneinflammation för ett år sedan.
Negligera inte det där!!!

(pssst...realgroupgrannar måste vara drömgrannar =) De är några av mina musikaliska favoriter...)

S sa...

Hoppas att det går bra på det nya jobbet. Och på bussen! :)

Maribella sa...

Hi hi!
Känner exakt samma gällande buss och tåg! Love my car! Men, det ska ju funka med allt som tex parkering!
Är det långt ifrån? Cykla annars!!

Hoppas du är bättre och att din dag gått bra!

Kram