torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År

Det har hänt så mycket under detta decenium.

Skilsmässa. Träffade Fredrik. Utbildade mig till läkarsekreterare. Jobbade på Rättspsyk som 1:a läksekr och på Clinique som säljare.
Flyttade ihop m Fredrik på Sveavägen. Fyllde 30. Började jobba som sekr åt professor på KI. Festade rätt så mycket.
Fredrik och jag flyttade i sär. Jag köpte en bostadsrätt. Var med barnen och firade mina föräldrars 50års dag i Grekland. Sålde bostadsrätten m vinst. Fredrik och jag köpte hus m sjötomt på Ekerö och bestämda att det var vi. Opererade handlederna. Var sjukskriven mkt.
Fredrik och jag förlovade oss i Dublin i sep. Vi gifte oss på Sundbyholmsslott i okt. Firade Fredriks pappas 60 årsdag och Birgittas 50 årsdag. Genomgick en stor operation.
Var i Thailand precis innan tsunamin. Glad för att va i livet.
Sålde Ekerö och flyttade till Tyresö. Äntligen på rätt sida av stan igen. Mina barn börjar skolan i Tyresö, det gjorde mig lycklig. Jobbade som advokatsekr på byrå på Kungsgatan.
Utb mig på distans till trädgårdsdesigner. Börjar på Proffice och FMV som proj ass.
Tar tag i min vikt. Börjar blogga. Går ner 16 kg. Hamnar på Expresssens löpsedel och i GI & Hälsa-bilagan. Utb mig till PR-ass. Marwin flyttar till Lysekil för att plugga - mkt jobbigt. Slutar på FMV för att börja som sekr åt chefsJO.

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Gott Nytt År! Man hinner med en hel del på ett decenium när man väl tänker efter.
Ang. klänningen så verkade den ny. Fy vad trist att de använder kläderna och sen hänger tillbaka dem. :( Blir kanske inte fler gånger som jag shoppar där ifrån.
Kram

Chrissan sa...

Gott Nytt GI-år Malin! Kram!

Sus sa...

Trädgårdsdesign...Men inte vid Gävle Högskola väl..?

min molly sa...

Jag började läsa i tron att du skrev om 2009. Jag undrade hur du hunnit, skilja dig, träffa en ny, köpa bostad och separera för att sedan köpa hus hehehhe....snabba puckar tänkte jag. Men det var ju de senaste 10 åren du skrev om.

Cake Me Happy sa...

Alltså, jag ligger inte efter i att läsa dig blogg eller så men jag sitter i utbildningsfunderingar och kom på att du ju drog din "livs historia" här - jag är ju socionom men vill jobba som ngn form av assistent, "spindeln-i-nätet" du vet. Har lite administrativ vana sen innan men vet du om det finns nåt man kan läsa för att ligga hetare till i ansökningshögen? Jobbar ju natt och har hur mycket tid som helst att plugga nåt på distans samtidigt...
Kram!!