måndag 21 december 2009

Julveckan


(bild lånad fr Martha S)
Nu är det julveckan!
Har hyfsad koll på blodtrycket tycker jag. Brukar hetsa till det lite i slutet bara. Just nu som sagt inte så stressad. Har köpt de flesta julklappar och rullat köttbullar. Köpt det andra som vi ska bidra med till julbordet. Har två olika alternativ till julklädsel i huvudet. Tvättat hela helgen så de andra i familjen kan va rena och hela också hehehe...
Och ev så löser det sig så att vi kan ta en bil ut till landet, mysigt. Vi är ju 6 i familjen och har två bilar annars. Det enda som är problem nu är hur jag skall få hem en julgran fr Mariatorget till Tyresö. Jag kan inte ta den på taket och F vill inte ha den i sin nya bil, som är större än min men sprillans. (2 dagar gammal bara ;D)
Vi har lovat Fannys kompis att köpa en av hennes pappa som alltså står på Mariatorget och säljer. Hmmm

3 kommentarer:

Helene sa...

Jag tog min på bussen! Fick kliva på bak vid barnvagnarna, gick hur bra som helst! Men du kanske har bilen med dig?

GI-Malin sa...

Helene: Nä jag har den i Tyresö. Åker numera kommunalt! =) Direktbuss fr Tyresö. Om jag ska ta mig till Mariatorget utan bil blir det lite krångligt...skulle dock inte tveka att ta den på bussen. Men är T-bana inblandad blir det lite mkt pyssel. =)

Maribella sa...

Men du får väl gå till slussen och ta bussen därifrån!! Eller?? Taxi??
Kram