fredag 5 mars 2010

Del 2 Fredag

Jag delade upp inlägget så ni inte skulle storkna.

En anledning till att jag hållit mig gömd sen jag kom hem är att jag svullat ut lite väl mycket.
Jag skäms verkligen och måste hitta tillbaka till mig själv igen. Innan vi åkte till Thailand kollade jag på ett par stövlar, provade dem men tyckte då att de var lite väl höga, nu är mina så slitna så när jag såg samma stövel i går på lunchen tänkte jag ge dem en provning till. Jag fick inte upp dem över hela vaden. VA FAN!!! Så var den dagen förstörd...

Jag blir lite skrämd av att jag blir så deprimerad av att gå upp. Allt känns lite meningslöst och så äter jag hur mkt som helst i stället för att ta tag i det. Jag har ju "verktygen" och kunskapen.
Men i dag har jag letat fram min ga BIBEL. Gå ner i vikt m GI metoden. En tidig bok av GI-Guden alla kategorier Ola. Den funkar som tröst och hopp och kärlek för mig. Det är ju trots allt några dagar kvar till beach 2010 även om jag redan är brun och bott i min bikini, solklänning och flipflop den senaste tiden. Så ni hör det finns hopp i alla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni hade en bra semester. Jag känner igen mig gällande vikten, istället för att ta tag i det så äter man bara mera, vad är det för fel på en. Hoppas vi kan ses snart.
Kram
Iréne

Unknown sa...

I know the feeling. Förra våren var jag superduktig och gick ner 7-8 kg med viktväktarna. Sen tog de semester i 3v... och det gjorde jag med... Sedan dess ahr jag inte vägt mig. Vågar inte.. Vet att jag kommer få värsta ångest attacken och just nu känns det bättre att vara lyckligt ovetande! Hoppas att du hittar ditt jävlar anama igen och tänk på att bakom varje moln väntar solsken!! Kram sötis

Helene sa...

Tror inte det är så farligt som du skriver. För att gå upp 1 kg i fett krävs 9000 kcal, mycket kan vara vätska. Protein och lite träning och massor av vatten fixar det om du bara vill! kom igen du har ju varit där en gång, se det framför dig!

//Helene

Chrissan sa...

Du vet ju att svullnaden lägger sig efter ett par dagar eller kanske veckor, med GI.;)
Själv pulvrar jag just nu. Också ett bra sätt att svulla av.
Trevlig helg!