söndag 14 juni 2009

Godmorgon

Ha! Jag mår jätte bra i dag!
Och jag har bara gått upp 0,5 kg. =)
Vi fick urgod mat och jag åt av allt. Pasta, socker m.m.
De frågade vart halva jag hade tagit vägen och sen berättade jag lite om GI.

Grannen, karlen, är spinninginstr. så jag är mest nöjd med att jag inte fastna på den kroken i går.
Inte lovade att köra det varje dag el så...

Nu kör jag enl GI igen.
Tills nästa helg antar jag då det skall njutas färskpotatis.
Jag tror det i a f. Har haft tankar på det. Men vem vet jag kanske skiter potatisen.
Hur tänker ni?

7 kommentarer:

Unknown sa...

Men potatis är väl inga problem i den fas du är i nu? eller..?

S sa...

Äsch... potatis kan jag skippa. Blir svårare med dryckesvalet! *s*

Cornelia sa...

Potatisen kan jag skippa i alla fall i fast form, men nubben hör midsommar till. Matjesill, gräslök, gräddfil och nubbe. Jajamensan!

Nina sa...

jag har ätit postatis . Jag gjorde en potatissallad av färskpotatis ... Gott.. åt inte dock så mycket som jag vanligtvis hade gjort....

Anonym sa...

Potatis kan jag lugnt klara mig utan. Bubblet och det goda röda vinet blir svårare att hålla mig ifrån.

Helene sa...

Några potatisar en gång lär inte göra någon skillnad. Däremot alkoholen. Jag har inte druckit alkohol på en månad och det har gjort stor skillnad på resulttatet. Inte bara för kcal i sig utan för att man förbrrännerr sämre vid träning dagen efter alkohol även efter 2 glas vin. Det kan vara så illa att träningen inte ger något om man druckit alkohol.
Själv ska jag inte dricka på midsommar heller. Tycker det är skönt med någon som kan köra bil om det skulle vara något med ungdomarna. Man kan ha riktigt kul ändå. Det gick ju bra under graviditeter och amning och varför inte nu när jag ska gå ner i vikt?

Unknown sa...

Jag tänker njuta av midsommar, med både lite dricka och kanske annat. Men jag tänker tänka mig för och inte trycka i mig massa massa kolisar, för jag vet ju hur jag sväller av dom. Men jag ska äta gott och försöka att välja grillat, sallad och vin och så. Men jag måste samtidigt även leva och känna att det är en härlig midsommar 2009, den kommer inte tillbaka. Men jag inbillar mig att det går att kombinera på ett bra sätt:-)