onsdag 17 juni 2009

Vägning

Vägdag!
Förvirrat läge (som vanligt)

Jag har gått igenom detta m Fredrik på morgonen och han tycker att jag ska vara nöjd. (och röra på mig mer ;D )
Vad säger ni?

Förra onsdagen: 75,5
Lördags: 74 sen party m kolisar & alkohol
Söndags:74,5
Mån & Tisd: 74,3
I dag: 74,6
Jag har skött mig sen i sönd och gått på GI-pulver t.om (frulle & lunch) Käkade dock ca 75 gr marabou i går! =(
Jag har alltså gått ner 0,9 kg.
Hängde ni med? Jag är alltså eg sur för att jag i lördags hade gått ner 1,5 =(
Beror nu detta på vatten i kroppen el nåt? Hänger det kvar sen helgen?
Eva, kocken jag vet att du har ett svar till mig...ni andra vad säger er erfarenhet?
Är jag bara en gnällspik el förtjänar jag bättre? ;D

10 kommentarer:

Helene sa...

Ja lite bortskämd kanske, jag går ner 0,5 kg/veckan ganska stadigt och är jättenöjd med det, tänker ju långsiktigt. Att väga sig varje dag slår så fel för du kan ha 1,5 kg extra pga vätska eller långsamt förbrännande kcal så det påverkar. Men om du rör dig mer är det bättre för framtiden och skapar en snyggare kropp men det kanske inte syns mer på vågen, jag tränar ju mycket men det är för att skinnet ska hänga med och få lite muskler istället för slapp hud.
Sen vet jag av egen erfarenhet att pulver gör att det ser bra ut på vågen några dagar men kan ge bakslag och det kan också göra att man samlar på sig vätska.

Jag har massor kvar tills jag kommer till din vikt så jag är avundsjuk kan jag säga men jag har gett det 2 år att gå ner mina 30 kg på tycker det är sunt för sen ska jag hålla vikten i förhoppningsvis minst 30 år och det är då det blir svårt och då vill jag ha bra vanor framförallt med motionen!

Unknown sa...

Helene resonerar klokt och långsiktigt. Dina proteindrycker utan extra fett har kanske t.o.m. hämmat fettförbränningen lite?
Lördagen var mest troligt en dipp pga whatever - det var bara 5hg, innehållet i ett vattenglas..
Jag tror att din nedgång har varit konstant och att dagens vikt ÄR den riktiga.
Jag har som helene valt att ligga på etthalvkilo/vecka för att hormonerna och skinnet skall hänga med i svängarna. Det är lixom nog med rynkor som femtioåring som de e ..
;)

Kontentan är alltså: VBloody well done till ett kilo. MEN - även ett halvt hade varit bra av många skäl.

Helene sa...

Fick frågan från en här om jag vet var man köper GI-pulver? Nutrilett är det en som äter här till lunch och det är så mkt kolhydrater så då nämnde jag att jag vet en som köpt GI-pulver men hon hittade det inte i butik?

GI-Malin sa...

Helene: Jag har köpt mitt som heter WNT Gi meal på hälsokosten i Tyresö.
http://www.svensktkosttillskott.se/product_info.php?products_id=400&osCsid=630b09b0e4e0e5401c70967109caebea

Det finns ett på GIviktkolls sida också.

Unknown sa...

Skit i vad producenten heter - kolla på protein och kolhydratmängd istället. Jag har ett 86% protein pulver (trefas) med 4g kolhydrat varav 2 är laktos. Det är godkända nivåer.

Helene sa...

Ok Eva vad är det för pulver? så svårt att gå runt och leta och läsa på alla förpackningar. Är det vassle eller?

Helene sa...

Tror inte hon är med i GI Viktkoll då kan man väl inte handla där? Hittade inget på sidan.

Finessan sa...

Gnällspik. ;)

Alldeles perfekt nedgång skulle jag vilja påstå. :) Grattis!

Unknown sa...

Det är trefas: kasei, vassle och äggvite.
Jag har köpt SELFomninutrition i många år och är både van vid smak (och van vid rabatt..)
så det finns andra märken och produkter. Kolla först om det är tillräckligt med protein (runt 75-85%) - sedan att det inte är en massa kolhydrater i.

Chrissan sa...

Men grattis i alla fall! :)