tisdag 16 juni 2009

Pisspottigt #1

Vet ni vad som gör mig sur?

Jag såg i dag att 1 lit sv jordg kostar 59 kr i "min" affär.
Vet ni hur dyrt det blir till en fam på 6 pers?
För nån vecka sen kosta en lit 34 kr. Det är ok.

I år är första gången som jag "kan" äta jordgubbar på midsommar!
Jag har i 37 år trott att jag var allergisk mot jordgubbar.
Det är jag inte. (mamma har du nåt du vill säga här? hon läser garanterat inte så skit i det)
Jag gjorde ett pricktest, nä det fick ta blodprov förresten för jag reagera på allt!
Då upptäckte de att jag har dermografism, spännande. Det kallas också för skrivhud.
Det man rispar in försvinner efter ca 30-60 min.
Har ni några freakiga grejer för er då?

Som vanligt " det är inte mina ben på bilden"

2 kommentarer:

Ting sa...

Meeen...
Man måste ju ha jordgubbar på midsommar...
Hoppas de jag köper inte blir lika dyra.

Skrivhud?
Har du alltid vetat om det?

Nina sa...

fy fan vad dyrt... och skrivhud har jag aldrig hört talas om. Och njut av jordgubbar , champagne och grädde ! Finns det något bättre ???