måndag 30 november 2009

Sista November

Gud vad konstigt det känns.
Ingen direkt julkänsla har infunnit sig ännu. Trots det årliga julbordet.
Fast jag fick inte i mig så mkt. Jag pratar så mkt så jag hinner inte hämta så mkt och sen är alla mätta och då känns det inte så kul att va den enda som hämtar. Känns som "man borde" vara mätt som de andra. =)

Men i a f var det helt ok mat. Det sämsta var köttbullarna som var super torra och helt smaklösa.
En glad överraskning var revbensspjällen, som alltid brukar va som fnöske. De var nästan bäst!
Jag tror att jag höll mig helt ok m kolisar. Tog en liten potatis bara. Två snapsar och några öl dock. Hmmm. Snart dags för nästa julbord. Detta är ett som jag verkligen längtar efter och har tjatat om i flera år...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Guu va fint du har det på bloggen, Malin! :)
Jag har inte varit här på länge för jag har varit så jäkla trött på nät-livet, jobbet och mej själv så länge.. suck. Men nu är det bättre. ;)

Helene sa...

Ja det där med julkänsla, vad är det egentligen? tycker man säger samma sak varje år men undrar vad man saknar för att känslan ska infinna sig? är det bara snön som saknas? hemma har jag julkänsla för i år har jag pyntat varje vrå, riktigt mysigt även om jag kommer hata det när allt ska bort sen!
Men julmat har jag aldrig gillar däremot, jag gillar allt som är på ett julbord men var för sig, tycker inte om att blanda smaker. vi kör julbord från makens hemland, kalkon med massor av god fyllning och sötpotatis.
Hoppas du får ett bra andra julbord med!

Daniel sa...

Hmm gött

e säker på att julstämningen inbefinner sig så småningom!!

Anonym sa...

Jag har inte ätit julbord, vet faktiskt inte om det ens blir av.. Har ingen julkänsla heller. Äsch, känner mig lite trist också...

Lilla a sa...

Hejsan!

Hur står det till? Hoppas allt är bra. Undrar hur det har gått med promenaden igår och idag. Har du något som du vill att jag skall fylla i?

Är själv helt slut efter promenad och klädparty hos en vän.

Vi hörs!

Kram lilla a