måndag 21 september 2009

Marwin min lilla marinkille!

Måste bara lägga ett inlägg om Marwin som ju varit hemma i helgen.
Det gick aldeles för fort kan jag säga.
Han träffade en del polare och verkade nöjd i alla fall.
I går åkte han tillb till havet och fiskarna och sjöstjärnor och allt vad det är...
Man märker att det är så rätt för honom. Han berättade om den klassresa de hade i förra veckan till Kornö. Man märkte att hans språk nu är helt inne i svängen så att säga.
Jag blev aldeles varm om hjärtat när han berättade om bottenskrap, arter, sjöstjärnor, maneter och musslor m.m

Ps Fanny - mamma älskar dig precis lika mycket som Marwin- det vet du. Men vi ses ju liiiite oftare ;D

3 kommentarer:

Solkatt sa...

Ja man hamnar ju rätt fort i det där fina snacket liksom när man börjar plugga nånting. Slänga sig lite med facktermer och så hehe. Vad är det han läser?
Kram från Studentskan!

GI-Malin sa...

Studentskan: Jag kan inte kommentera hos dig fr jobbet. Han går naturvetenskap m inriktning marinbiologi nere i Lysekil. Vi bor ju i Tyresö. =( Du fattar läget va?!
Minus under helgen är inte att förakta. Grattis! *Bugar mig*

Solkatt sa...

Åh vad roligt :) Jag pluggar ju också biologi.
Och jag fattar läget! Mina föräldrar finns numera ca. 40 mil bort :( Men desto härligare blir det ju att träffa dom när man väl gör det ;)
Ännu en anledning att jag är nöjd med helgminuset: har varit hemma hos nämnda föräldrar och blivit matad, och då går man ju annars lätt upp haha :p