fredag 15 januari 2010

ÄNTLIGEN FREDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vissa dagar längtar man mer efter än andra. Så klart är ledighet en viktig faktor i dessa avseenden.
Jag brukar tänka på min gymnasielärare, när jag gick ut gymnasiet gav hon mig en dikt.
Kommer inte i håg hela, så klart men kontentan var att om man levde endast för de dagar man var ledig så missade man en hel del i livet. Då fattade jag ingenting men nu fattar jag precis, ändå har jag svårt för att leva efter den devisen. Men jag försöker. Man får hitta små njutningar här och där och lite då och då...

I alla fall har jag vägt mig och står still.
Eg har jag gått ner för jag fick ju tokspel och käkade socker och ev kolhydrater som en galning i början på veckan = plus på vågen. Kunde inte känna nån harmoni i livet utan mest frustration. Men det vände lite i onsdags.

Ps har nu också fattat varför jag fick dikten, ville hellre skolka lite än gå på lekt =)

5 kommentarer:

Helene sa...

Ja det är viktigt att hitta mysiga värdefulla stunder i vardagen. Själv har jag min egna tid mellan 5.30 och 6.30 varje morgon då bara jag är uppe, tänder doftljus, tar fram kaffe och en filt och bara myser, njuter och funderar .......det är MIN bästa stund och den har jag oftast bara på vardagar, på helgerna vaknar vi samtidigt. Därför kan jag längta till måndagen och onsdagen..... det gäller att fylla även vardagarna med små kryddor. Allt kan inte bara vara fredagar då blir det för jobbigt.

Grattis till att ha stått still!! Det är verkligen inte fel när man vet att man spårat ur, sen har man ju sådana perioder ändå. Jag skötte mig bra i men stod på platå i 8 veckor, precis samma vikt varje vecka, då höll jag på bli tokig men sen släppte det!

Ha en bra fredag!

Cornelia sa...

Grattis till stillaståendet säger jag också. Skönt att du hann korrigera det. Det är en bragd i sig. Jag hade inte lyckats med det... Hur går det med GI-gourmet boken, hittat någon favvo? Du får gärna berätta hur det går och vad du tycker om den, funderar på att inhandla den :-)
Kram och pepp

chatarina sa...

Hej! Måste få säga att du är jätteduktig som har gått ner så mycket i vikt..det är första gången jag är inne på din blogg, och blev imponerad av din viktminskning.
Ha en fin kväll

TinaThomas sa...

Vad duktig du är Malin och tack för besöket på min blogg. Du har ju GI-erfarenhet så jag återkommer nog om råd från dig :)
Vad är din målvikt?

/ Tina

TinaThomas sa...

Haha nu såg jag till höger vad målvikten var, läste det efteråt ;) Sorry