tisdag 5 januari 2010

Tisdag vad det nu är för dag...

I dag är det väl nån dag före dag va? 13 dag i morgon kanske. Orkar inte hålla det i mitt vimsiga/sjuka huvud just nu. Men jag vet att det är min svågers födelsedag i dag, det vet jag.
Grattis Anders! Hoppas han får en bra dag m fina paket. Han är lite rolig den killen, säger att jag har hela huvudet fullt m kork! Ha säger han som brukar dansa m en plaststol...

Sen vet jag att jag äter ok enl Rivstart men dricker för lite vatten.

Jag har ju lovat en meny: Här är en början...kommer fyllas på. Får gärna kopieras. =)

Måndag:
Frulle/Lunch: 2 kassler skivor, 1 dl keso, 1/2 avokado. The m en skvätt mjölk till.
Middag: 2 färsbiffar m lite creme fr sås.
2 rutor 72% Anton Berg fr julasken. x antal sockerfria halstabl. C-vitamin (sockerfri så klart) och alvedon.

Tisdag:
Frulle: Omelett på 2 ägg, en msk ca grädde, lite riven ost och ca 4 skiv skinka. C-vitamin. Vatten.
Lunch: ? alvedon kanske? ;D
Middag: Kycklingfaijtas m tillbehör

Onsdag:
Frulle:
Lunch: 2 skiv kassler, 1 dl keso och 1/2 avokado.
Middag: Fläskfilé m gratinerad blomkål

Torsdag:

Frulle:
Lunch: Caesarsallad (utan krutonger)
Middag: Färsbiffar m gräddsås och coleslaw.

Fredag:
Frulle:
Lunch: Färsbiffsrester (?)
Middag: Plocktallrik. Salami, ost, oliver m.m.

8 kommentarer:

Maribella sa...

Kanon att du lyckas sköta dej trots sjukdom!
Fin meny! Kanske lånar en och annan rätt!
Kram

Helene sa...

Låter superbra! Kanske något efter soppveckan! Nu har jag kokat 7 liter, vet att jag inte behöver närma mig spisen på en vecka, I like!

M sa...

Gillar din blogg:)

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Haha, huvudet fullt av kork??? Det var det värsta! :)

Bra att stolpa upp dagarnas matintag sådär!

Cornelia sa...

Din stackare, krya på dig!

Petra sa...

Din meny skall ger mig inspiration. Jag hakar på den. Kram

Helene sa...

Något som är gott på Cesarsallad när man inte vill ha krutonger är valnötter!

Helene sa...

Äter du inga mellanmål alls? låter som lite kcal annars.......tips på mellis?