torsdag 20 augusti 2009

Tillbaka

Fanny & jag åkte ner till Marwin i Lysekil i tisdags em.
Det skulle vara en förälder med när skolan drog igång i går.
Vi har haft det sååå mysigt vi tre. Varit och kollat i Lysekil och käkat pizza. (Oj!)
Vi hyrde en film och satt och kollade i Marwins rum och sen sov jag och Fanny på madrasser nedanför M´s säng.
Skolan verkar jätte bra och de värnar om att alla ska hålla ihop och bli vänner eftersom de flesta kommer utifrån landet. Alla är liksom helt vimsiga och nya ute i livet...Det var endast en tjej som kom fr Lysekil i klassen. Sen var det en tjej som kom fr Kiruna! Snacka om resväg-undrar hur ofta hon kommer åka hem?
Efter all info i skolan gick vi och käkade på kinarestaurang och sen körde vi hem Marwin och då började den stora gråtfesten! För mig alltså, jag grät floder och Fanny pyttelite. Marwin gick med böjt huvud mot sin nya lägenhet. Och jag grät till och från ända hem t STHLM.
Förresten kanske jag får joina Ting på trafikskolan snart?! I nån j-la håla körde jag föööör fort på vägen ner, japp jag såg att kameran fotade mig. Nu väntar brev fr polisen. Kul kul...

4 kommentarer:

Nina sa...

och jag fick jävla parkeringsbot häromdagen....så onödigt trist eller hur?
Hoppas det känns bättre snart gällande gutten din!

Helene sa...

Ja jag vet hur det känns att gråta över ett barn som flyttat ut! Min dotter flyttade ju till Frankrike och jag trodde det ösregnade ute när jag körde hem från flygplatsen, satte på vindrutetorkarna men det var mina tårar som bara RANN, av och till i veckor kunde jag gråta för jag kunde ju inte bara hälsa på hur lätt som helst, vid gränsen till Spanien, långt och plats utan stor flygplats. Nu är hon tillfälligt tillbaka av en tråkig anledning men jag är glad mitt i allt det tråkiga att få ha henne hemma. Man lär sig leva med det men man vill ändå ha dem tillbaka! och din son är ju inte så gammal heller.
Trist med polisen där, onödigt måste det kännas, har peppar peppar hittills aldrig fått en bot av något slag inte ens för felparkering men det kommer väl?

S sa...

kan tänka mig att det avr hur jobbigt som helst att lämna honom, men det kommer nog att gå bra ska du se!
Och vilket skit med fortkörningen, hoppas du är oigenkännlig... *s*

Ting sa...

Öh, vad händer om JAG blivit fotad i brorsans bil?
Det KAN ha hänt.
Tror fan att det blixtrade till.
två ggr.
Blir jag av med mitt tillstånd då?
Hur lång tid tar det innan man får brevet från polisen?

Hoppas det går bra med skolan för pluttisen nu då!