onsdag 12 augusti 2009

Orolig

Mina barn är i stan.
Ung08 huserar i kungsan och i T-banestation kungsan. Hur går det till?
Ska de va i t-banan? Hur tänker de som arrangerar detta?
Kommer jag att kunna sova i natt?
En ska sova hos sin pappa på söder och en ska sova hos sin kompis.
En har sällskap hem till Tyresö och en ska ta sig själv hem över södershöjder.
Kommer jag sova överhuvudtaget?

Hur tänkte jag när jag gick med på detta?
Kan man ångra sig och hämta dem? Tror ni de blir sura då? Om mamma kommer in och letar reda på dem? Jag jobbar ju i morgon och kan inte hämta dem när det slutar.
Nä det här var inte bra alls det känner jag nu.
Jag kommer ant inte sova i natt nä hä...

4 kommentarer:

Helene sa...

De måste pröva sina vingar så man är säker på att de kan flyga!
Nej man kan inte hämta dem även om man vill. Känner samma sak när mina ger sig iväg men har ju 2 vuxna barn nu så jag känner mig tryggare med den sista, har ju gått igenom en del sömnlösa nätter (även om jag aldrig berättat det för dem) och så helt plötsligt kommer de hem den tid man sagt och då tycker man att man är larvig men samma sak nästa gång ändå. De måste ju få växa
hoppas du sov i alla fall, nu finns ju i alla fall mobiler så var det ju inte när en annan rände ute, stackars mamma!
Kram

Hemmalycka sa...

Jag vet hur det känns, har en 91 och en 92 och de tycker att jag är så larvig. Det är väl bara att sova, vi kommer när vi kommer säger de? Herregud, så fort man lägger huvudet mot kudden kommer ju tankarna med allt de kan råka ut för hjäääälp och då kan man faktiskt inte sova förräns man vet att de kommit välbehållna hem.
Kram Åsa

GI-Malin sa...

Hemmalycka: Jag kan inte kommentera på din blogg, det är nåt med jobbdatorn. Kul att du la en kommentar här hos mig. =)
Visst är det jobbigt att de är så tuffa? Min 94 tjej säger också så , "vi kommer när vi kommer, det händer ingen och händer det så händer det. Jag vägrar va inne för att nåt kan hända"....Och det är ju härligt med en så tuff tjej men ändå...

Ting sa...

Min är inne nu...