torsdag 2 juli 2009

Äckligt

Äckligt och kanske farligt!
Jag har kommit hem nu.
Det är skönt att återvända till civilisationen.
Till mitt pooldäck med min solsäng och avsaknad av svarta äckliga ankor.
De går in till oss och häckar i skuggan. Det är såna där specialare som tydligen käkar mördarsniglar. De glor på en och snattrar m näbben. Smyger gör de också.

Väl hemma upptäcker jag att jag har en liten fästing på benet! En jävligt liten en, en sk nymf. Nu måste man hålla koll på stället den satt sig för att ta död på mig. Vi brukar rita en ring m bläckpenna runt där den suttit men jag hoppar det då vi nu är i civilisationen.

Jag lär ju märka när jag blir lila på smalbenet...el när jag börjar tugga fradga....

5 kommentarer:

Suzan sa...

uhh äckligt m fästing!!

Vi åker nog till stallarholmen imorgon :D

Unknown sa...

Usch och fy! Fästingar är vidriga!!

gissan sa...

Fästingar e inget o ha...

Du..jag snodde din ticker...eller inte din men jag gjorde en egen.. ;)
Kul!

Ha de bra.
Kram Gissan

Helene sa...

Men du väger ju mindre än mig så så mycket har jag inte tappat, började väl på högre vikt än du. Har ju ändå 8-10 kvar så det känns tungt ändå. Har hamnat på en tråkig platå där inget händer, det är det värsta som finns. Du är väl snart tillbaka i fas igen, jag börjar min semester på måndag och blir borta länge så det kan bli farligt, börjar dessutom första veckan hos dottern i Frankrike, inte så bra början.

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till civilisationen :-)
Borta bra men hemma bäst. På vilken ö håller ni till?
Fästingar e ju ett jäv*a gissel. Hoppas du slipper borrelia o tbe.