torsdag 9 juli 2009

Väskor

Läser hos Anna att hon köpt en ny väska.
Väskor är härliga ting.
Jag blir ibland pikad för mina många väskor!
Mulberry är min favvo! De är som små bebisar.

Jag kom på att jag ibland kanske tar detta ett steg för långt.
Förra hösten skulle vi/jag köpa en ny bil. En miljöbil för jag jobbar i stan och bor i Tyresö.
Det blir mkt biltullar och miljön vill man va rädd om.
I alla fall åkte vi ner till Peugeot i Sätra, tittade på en röd 307:a.
När säljaren frågade om jag ville provköra så öppnade jag passagerardörren och ställde in min Mulberry Bayswater och konstaterade att den stod bra där.
När jag sen sa att den tar jag tittade han lite spakt undrande på Fredrik.
Fredrik ryckte på axlarna och sa säger hon det så...

Tror ni han hade "nåt att berätta" när han kom hem? El för sina säljarpolare?
Säljare är skitjobbiga och skall förgås med hett stål....(el vad det heter?)

Min väska står alltid på passagerarsätet. Barnen (de stackarna) vet detta och sitter nästan jämt bak, annars får de sitta med den i knät. =) Min väska får aldrig stå på golvet!

Lite tokig el helt normal, vad tror ni?

4 kommentarer:

Suzan sa...

där står mina väskor med =)

MassageLotta sa...

Mina väskor står ALDRIG på golvet...

Helene sa...

Min behöver inte heller stå på golvet även om den inte är något fint märke,är en sån där "våga-vägra-märkeskläder" kanske mest av snålhet när det gäller prylar!

Chrissan sa...

Klart inte väskorna kan stå på golvet.
En väska är ju en kvinnans bästa vän ju.;)