torsdag 23 juli 2009

Skittrött torsdag & en vardagshjälte

I går hade vi en så mysig kväll. Jag och Fredrik åt en riktigt god middag.
Vi åt min favvo föris, västerbottenpaj (!), m löjromstillbeh. Sen fiskspett på marulk och lax och en kantarellrisott. Vi njöt av en flaska Drostyhof t det. Jag resonerade som så att ska man klara detta med att jobba när alla är lediga måste man ta till vara på de små stunderna i livet!
Jag hoppade av GI-tåget helt enkelt! Jag tror att det hade att göra med att jag hade varit hos läkaren på morgonen och han trodde nog att det är en fettknöl (!!!!!) Fettknöl på GI-Malin? Han vet inte vad han pratar om! ;) Tid för återbesök nästa vecka i a f. Det var ju skönt.

Vi hade jättemysigt och satt ute och pratade tills kl var 12!!! F skulle upp kl 5. Men det var det värt....tills klockan ringde kl 2 i natt av att larmet gått nere i S-tälje! Det hade varit inbrott på F´s firma. Det var bara för honom att bege sig ner dit. =(
Inte nog med att han är ensam på firman de här två veckorna så att han både öppnar och stänger, nu beh han åka ner efter 1,5 tim sömn och ta tag i allt skit efter tjuvarna. De tog inget i a f men de förstör ju en hel del. Jag gissar på att han kommer att somna mkt tidigt i kväll.
Han är helt otrolig som orkar! Jag hade satt mig ner och tjurat och sen somnat vid skrivbordet! Och käkat en pizza till lunch och ett kilo marabou-sommar efter det.....

1 kommentar:

ija sa...

Stackare... Men vad mysigt ni verkade ha det innan i alla fall. Bara prata prata prata är underskattat!