torsdag 7 maj 2009

Torsdag lunch

Samtalet gick bra-vi behöver inte komma mer och prata heller. Det har, för tillfället kanske?, infunnit sig ett litet lugn mellan oss. Och det är skönt och jag tar till vara på det och tar det som det kommer. Har ju fått tips fr kvinnan vi pratar med att försöka släppa "lite" till hennes pappa. När hon inte är hos mig får han ta skiten! Fanny och jag gick efteråt och åt lunch, hummersoppa t mig och bolognese t henne. Jag lär jag mig nåt av detta jag med, det är inte bara hon som utvecklas just nu. Jag lär mig att leva mer för dagen i a f. I dag är allt bra - det är fint nog....Nästa vecka kanske vi skriker och gråter men det är då...
I dag åt vi lunch, shoppade lite på H&M, diggade samma låt ihop i bilen...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt med de stunder när det kan handle om vilken tröja som är finast. Och jag håller med samtalspartnern - låt mannen ta allt jobb som rör dottern när hon är där. Du ska inte fixa, inte laga, inte trösta. Våra tonåringar är smartare än vad vi vill se när vi bara ser ett barn - VÅR BEBIS! - som smärtar. Tro mej, du vinner på det i längden när tonåringer börjar räkna ihop plus o minus..
Stor Kram

Unknown sa...

Hon gör det redan nu, vet vem som är ärlig och trofast. Hon sörjer bara att det är som det är .. Jag vet att det är skithårt men om du skulle säga att 'det är okey att gilla sin pappa trots att han sviker ibland' så kan det vara det hon behöver.

MassageLotta sa...

Grattis!!
Visst är det skönt att vara en öppen människa och tycka att man som vuxen kan lära sig en massa saker....står man där öppen för utvekling blir man ständigt ugn i både sinne och kropp...
Kram

Anonym sa...

Vilket härligt mor-och-dotter-mys. Såna dagar kan man leva på länge och se tillbaka på när det stormar.