torsdag 28 maj 2009

Nu rullar det på

Ojsan vad quinoa inte var gott, inte äckligt men inte heller gott. Jag skall prova det en gång till innan jag bestämmer mig för om jag kan tycka om det. Kanske i en sallad el nåt.
Fast Marwin tyckte det var gott, Fanny vägrade smaka med motiveringen "jag äter inte grodägg" Kanske var det där det dog för mig så att säga.

Det här med tidningsgrejen rullar på för mig, jag är helt plötsligt allas lilla GIcoach.
Jag kommer på mig själv med att stå och "predika" och lära ut hela konceptet!
Ge middagstips och länka till sidor på nätet. Jag hoppas innerligt att Ola får sälja lite mer böcker i dagarna, ja han kanske sitter i detta nu och undrar "vad var det som hände? vad bra det säljs böcker nu". För han är liksom min nyckel till framgång...

Om jag vore en entreprenör hade jag gjort nåt av detta nu, men jag är ingen entreprenör...kanske ska köpa Olas nyaste?

6 kommentarer:

Helene sa...

Du kan ju starta eget med mig, har ett projekt på gång, vill få användning för allt jag lärt mig under resans gång även om jag inte är helt GI utan kör en mix av det jag tror på och mår bra av. Tar lite av allt och har gjort det till ett framgångsrecept så jag är min egen nyckel och det ska jag snart utnyttja och inte låta någon annan bli rik på (hi hi).

Quinoa ska man inte äta som det är tycker jag utan ha i en kombination med grönsaker, vitlök, olivolja. Sen finns det olika sorter, alla är inte goda tyvärr!
Ha en skön dag!

Unknown sa...

" .. och dettta inlägg var sponsrat av .."

:D




Jag kan lära dej att laga god quinoa ;)

Unknown sa...

nu slår det mej vilken press detta blir på dej malin..? Om du INTE går ned mera - då skämmer du hela Viktkollen.

Om du GÅR UPP - då blir du nog skyldig Ola en hel del pengar kan jag tänka..?


*hahaha*

Sara sa...

haha grodägg! Nu kommer ja heller inte kunna smaka på det för kommer bara tänka på grodägg! :P

Finessan sa...

Det finns en god quinoasallad på viktkoll med soltorkade tomater och lite annat gott. Den är super! Leta upp den så ska du se att det funkar med quinoa. :)

Ting sa...

Man måste krydda quinoa ordentligt.
Gärna marinera.
Ge inte upp det!
Prova igen!