söndag 17 maj 2009

Söndagsmiddag + Varning för lååångt inlägg

Till middag åt vi mexicanskaburgare! Burgare m ost, rucola, lök, guacamole, salsa och toppat m cremé fr.
Super gott kan jag lova.
Filmen var jätte bra by the way. Jag åt tyvärr några popcorn. =( vet inte ens varför.
I morgon är det vägning!
Jag höll på att få panik i går natt, kan säga att Fredrik hade en konstig min när jag kl tre i natt släpade upp vågen i sovrummet! Han kunde inte fatta vad den skulle va bra för där uppe!
Men grejen var att gästerna hade nån jävla vägnojja! Alla som gick in på toaletten smygvägde sig- men det funkar inte hos oss. Vågen är rund och av glas. När man ställer sig på den måste man ställa sig ganska mycket i mitten så att säga. Samtliga som ville kolla vikten kl 12 i natt var lite runda under fötterna och grejade inte detta utan klev på kanten av vågen och då tiltar den över vilket resulterar i att den slår i golvet ganska hårt och avslöjar när personen håller på att slå ihjäl sig. När detta händer hoppar luckan under den ur och batterierna ruckas. Detta fixade jag (ensam nykter för utom alla barn förstås) flera gånger man helt plötsligt funkade inte vågen alls.
PANIK!!! Jag som måste väga mig varje dag nu förtiden. (sick, I know)
Därför släpade jag med den upp i sänghalmen för att den skulle fixas innan jag kunde sova så jag kunde planera inköp av ny våg om det skulle bli aktuellt! Fredrik hade druckit liet mer än jag och fattade inte så mycket men han är en snäll man och lät mig hållas.
Som tur var fick jag igång den tillslut! Pust! Alltså kan jag inte skylla på nåt annat än mig själv i morgon! Och vågen fick sova en natt i sovrummet. Den kanske gillade det och är snäll mot mig i morgon. Nu ska jag borsta tänderna och säga go natt till vågen, kanske låter jag lampan var tänd på toan i natt i fall vågen känner sig ensam... nä nu spårar jag ur...
Go natt!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det där såg också gott ut!
Ja, det var gott det där ur bilagan. Jag var dock mitt i alltihopa tvungen att skjutsa sjuttonåringen och hämta en telefon som han "måste" ha, så dom blev inne lite för länge, men helt ok ändå.
Värt att prova om man gillar Pesto
:-)

fine sa...

hahaha! vågat inlägg ;)

Unknown sa...

Uppenbarelse-stund! Min våg är antagligen ensam/mörkrädd och försöker tala om det för mej genom att blinka morse: sjuttitvå sjuttitvå sjuttifyyyyyyraaa ..

eller nåt sånt..

;)

Helene sa...

Jag förstår precis, jag är våg-beroende just nu men det är för att jag vill hålla koll, vill förstå vad som är fel en dag och så. Hur gick det på vågen då?
//Helene

Jenny sa...

På havets vågade vågade våg...

I förskott grattis till dina minus 2,7.
(Hur har du burit dig åt?)