måndag 18 maj 2009

Lunch & promenad

Det är bra med lite vardagsmotion el vad man ska kalla det?
Det är bra när det funkar att motionera på arbetstid i a f.
Jag anv turplaneraren på GIVK och fick ihop 5,5 km = 7800 steg på en timme. =)
Tog en ny rutt idag ner på Lidovägen längst med Djurgårskanalen!
Vilken underbar prom det var! Tänk att få gå så en timme och bara kolla in allt fint!
Och man är mitt i city liksom ;0)

När jag kom tillb till statliga korridorerna blev himlen mörk och öppnade sig.
Njöt av min matlåda (mexburgare m alla tillbh) och kände mig lycklig...
Ska försöka komma ihåg den här känslan en annan dag när det känns tungt...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Chic. Det KAN vara så att du kör för hårt. Eller att du trots hårda pass ligger på för låg intensitet.
För det låter helt fel med så mycket träning ocg så lite 'belöning'.

Helene sa...

Du kan stressa kroppen också genom för mycket träning och då kommer du inte att minska i vikt. Träna varannan dag och varva lågintensivt (alltså max 60% av maxpuls) med mer intensiva pass (75% av maxpuls) och träna max 3 ggr i veckan. Det är viktigt att du äter rätt när du tränar så mycket och det kan också vara att du bygger muskler som gör att det tar lång tid för kroppen innan musklerna börjar förbränna!
Lycka till!

Ting sa...

Tjock-Chic; Exakt så är det för mig med.
Jag tränar som fan och äter svinbra, men går inte ner ett gram.
Tränar vi för mycket alltså menar ni?
Det vore ju trevligt! =O)

S sa...

För mig går det också segt... tycker jag iaf! *s*
Kanske beror det på träningen? eller njä, inte mitt fall, tror jag...
Du är iaf duktig Malin! :-)