onsdag 6 maj 2009

Den vackraste...


I morgon är det dax för det andra samtalet på Söderstöd
ang min tonårsdotter som ju testar på att bo hos sin pappa varannan vecka nu.
Det är jävligt infekterat och det blir inte bättre av att jag får fixa & trixa fast han borde gjort det redan tex. när jag ringdehenne för att säga att vi ses i morgon, har inte han anmält t skolan att honska vara borta för detta samtal ens. Hon visste inte vilken tid el plats det var, alltså hade de inte talat om det där hemma. Nu fick jag maila fröken!!!! För han hade förhinder just nu...
Läs mer här: Fanny
Visst är hon vacker...
och hon är mycket lugnare nu när vi pratar och ses...
älskar henne så hjärtat brister och blir galen på henne så hjärnan brister känns det som.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en son i samma ålder som är rebell med stort R. Vi har det tufft med honom. Mammahjärtat brister lite när det är ständiga fighter. Som sagt det är tur att man älskar dem.

GI-Malin sa...

Ja hjärtat brister lite varje gång det är tjafs och bråk. Jag fick ett tips vid förra samtalet - att när de är "som värst" ska man tänka på hur de var som små, att dem är det fortf inombords och har det inte så lätt själva med alla känslor. Hon terapeuten sa också att ju närmare knutna de är t sina föräldrar ju svårare frigörelse. Och det visar ju varför jag får ta allt sånt...hon kan vara jävlig mot mig för att hon känner sig säker på min ovillkorliga kärlek.Det hjälper lite ibland...att tänka så.

Finessan sa...

Tänk att min lilla bebis också ska bli en en stor tonåring! :O

Din dotter är verkligen jättefin.

Unknown sa...

Malin jag känner med dej och har till viss del samma svårigheter .. fast tvärtom kan man säga. Det är 'gut-wrenching' och jag varken kan eller vill lägga ut det på blogg.. men du är inte ensam och så bra att du har stöd av terapeut.

S sa...

Är inte där än med mina egna barn, men ser det ofta genom jobbet (skolan). Fortsätt som du gör, finns där med kärlek och stöd, så kommer den dag då allt vänder, snart.
Kram

MassageLotta sa...

Tänk att karlar tror att det finns livlinor över allt......
Det kommer gå fint med tiden , jag lovar...du verkar ju fixa och trixa så det ska funka...
Lycka till idag nu...

Nina sa...

Jag har en 9åring som fick ett sammanbrott igår kväll ; tårarna sprutade och allt var bara för mycket för henne. Och dem säger vänta bara tills dem blir tonåringar....
Så jag kan tänka mig ....
Som Eva sa -du är inte ensam om detta!
Otroligt vacker tös du har !!!

kramar i mängder

Jenny sa...

Älska mig som mest när jag förtjänar det som minst, för då behöver jag det som bäst...

Den devisen går också att applicera på tonåringar!