lördag 23 maj 2009

Min första runda

Det var jobbigare än ni kan ana! Och jag kan säga att jag höll på att ge upp!
Innan det ens blev av.
Tog bilen t Tyresöslott och tänkte sätta i gång min träning där.
Men WTF det var 1000 pers där, det var nån jävla medeltidsdag! I min slottspark.
Där ska det inte va nån folk ju, möjligtvis på midsommarafton men då tänker jag inte träna ändå. Håll tillgodo liksom.
Inte tänkte jag inviga min löpkarriär genom att putta mig fram bland alla barnfamiljer. Svettig och med galen blick-det kunde ha gått illa.

Vad göra? Motvilligt åka hem och börja träna i mitt eget villaområde.
Sa jag att det bor folk som jobbar på tv här? Och en hel jäkla sånggrupp bor också här...

Men nu väntar duschen och sen lunch-det ska bli gott....

5 kommentarer:

Unknown sa...

Nu var du duktig! Jag skulle ha gett upp redan när bh:n inte passa..

:D

Finessan sa...

Duktig du är! Själv längtar jag efter att Vårjävlaruset ska vara över så att jag kan lägga skorna på hyllan. :)

Jenny sa...

Jamen! Ser man på? Ska vi vara cyberjoggarkompisar? Med skvimpande behag? I min behå skulle jag nog kunna få i ett köksskåp och en mindre personbil. Typ.

Anonym sa...

Fasiken va duktig du är!! Bra jobbat. Belöna dig med en ny sport-BH kanske ;-)

Anonym sa...

Hua...rundor är inte att leka med...

Springa ska jag aldrig göra... Nästan vad som helst utom att gå och springa.

Har börjat cykla... undrar om motion är något som ska utforskas vid 38 års ålder. Jag hade nästan glömt hur man gör!